מעלתו של מי ששומר את עיניו

ʺליבבתיני באחת מעינייךʺ
ידועה לנו חומרתה של שמירת העיניים, שהעיניים זה האיבר שהכי קרוב לנפש (הנפש נמצאת במוח), ושמטמאים את העיניים במראות אסורים (נשים שהן לא אישתך) זה פוגם ישירות בנפש, פוגם בה עמוקות- בין אם אפשר להרגיש בשינוי ובין אם לא.

תוכן מאת הגולש\ת - שלומי
בס''ד
ידועה לנו חומרתה של שמירת העיניים, שהעיניים זה האיבר שהכי קרוב לנפש (הנפש נמצאת במוח), ושמטמאים את העיניים במראות אסורים (נשים שהן לא אישתך) זה פוגם ישירות בנפש, פוגם בה עמוקות- בין אם אפשר להרגיש בשינוי ובין אם לא.
עכשיו, כתוב בשיר השירים ʺליבבתיני באחת מעינייךʺ.
פירש רבי אהרון ראטה זכר צדיק וקדוש לברכה שכשיהודי הולך ברחוב, ושומר את עיניו אפילו פעם אחת (זאת אומרת שאיזה אחת שלבושה לא צנוע עברה לידך או שהייתה לך אפשרות להסתכל עלייה - והחלטת לא להסתכל והסטת את המבט), אז ʺבאחת מעינייךʺ, ואז ʺליבבתיניʺ, מה זה ליבבתיני? זה זעזע אותי ששמעתי את זה. שכשמתקיים הʺבאחת מעינייךʺ (שפעם אחת אתם לא הסתכלתם על אישה במקום שיכולתם להסתכל אם לא הייתם נמנעים), אז הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו נמצא איתך, והשכינה עכשיו שורה בתוך הלב שלך ממש!!!! זה ליבבתיני, שהשם והשכינה הקדושה נמצאים בתוכך עכשיו ושאם הייתה אפשרות לעין שלנו לראות מה הולך באותו רגע קטנטן שהסתנו את המבט היינו שמחים וששים אפילו 120 שנה!!!!
ועוד אומר רבי אהרון ראטה, שכשבנאדם שומר על העיניים לרגע אחדד גורם שמאה אנשים, מכל העולם יהרהרו בתשובה בזכות אותה התגברות - שיכולת להסתכל ולא הסתכלת. תחשוב!! יהודי עכשיו במנהטן בגלל שלא הסתכלת על האישה שעברה לידך בזכותך פתאום מתחילים לו נקיפות מצפון ולך תדע כמה אנשים בזכותך חזרו בתשובה! ועוד 100 יהודים כמו אותו יהודי קיבלו הרהורי תשובה רק בזכות אותו הרגע שהסטת את המבט!

ולא רק זה אחים יקרים, אלא גם שכתוב שם בספר 'טהרת הקודש' של רבי אהרון ראטה שאדם ששומר את עיניו מגן על עצמו ועל כל העולם כולו!

ותדעו לכם, שכל התגברות של אדם מלראות מראות אסורים (נשים שהן לא אישתך), בוראת מלא מלאכים מליצי יושר (שילמדו עלייך זכות ביום מיתתך, שתגיע לבית דין של מעלה שידונו אותך על מעשיך, בין טובים ובין רעים, שעל אותם רגעים שלא הסתכלת על נשים מתי שיכולת, בראת מלאכים שממש 'יהללו' אותך ויעוררו את רחמיו של השם עלייך), שהם גם שומרים עליו שלא יפול בנסיון הבא!

תראו מה זה בן אדם ששומר על העיניים שלו טהורות, זכות ונקיות! איזה צדיק, איזה בן אדם אדיר שבאדירים שאין כמוהו - במיוחד בדורות האלה. כמו אריה כובל את היצר הרע שלו באזיקים ומשפיל את המבט לרצפה לכבוד אבא שבשמיים! איזה בן של מלך, איזו קדושה אשריכם ישראל!